Ce tipuri de parbrize să alegi ? Trăim într-o lume modernă, cu tot felul de alegeri complicate. Când vine vorba despre mașină, lucrurile nu sunt neapărat mai simple. Mașina face parte din rutina nostră zilnică, a devenit ca un membru al familiei. Este normal să ne îngrijim de ea cu cea mai mare atenție. Parbrizul este o componentă deosebit de importantă a automobilului. Nu doar că ne apără de praf, de insecte sau de condițiile meteorologice, dar este și un factor de siguranță foarte important. Așadar, alegerea tipului de parbriz se dovedește a fi una fundamentală.
În funcție de tehnologia de fabricare, există mai multe tipuri de parbrize.
Geamurile laminate (cu mai multe straturi) sunt formate din două sticle, între care se află o folie de plastic. De obicei, găsim aceste tipuri de geamuri doar la parbrize. Din considerente de securitate, există însă și anumite branduri de mașini care folosesc acest tip de geam și pentru geamurile laterale sau lunetă. Dacă geamurile laminate se sparg, ele rămân lipite pe peilicula de plastic și nu devin, astfel, un pericol pentru pasagerii mașinii.
Sticla securizată se folosește cel mai adesea la geamurile laterale și la lunete. Sticla securizată se obține printr-un proces de încalzire a sticlei, urmat de o răcire bruscă cu o viteza controlată.
În cazul spargerii accidentale, acest tip de sticlă se transformă în cioburi de dimensiuni mici, cu marginile şi colţurile netăioase. În acest fel, nu există pericolul rănirii persoanelor.
De asemenea, sticla securizată are o rezistenţă mecanică sporită (120 N/mm2) și o rezistență la gradient termic, de asemenea, mult sporită (180 ÷ 200 K).
În afară de alegerea tipului de geam laminat sau securizat, poți să te uiți și la dotările geamurilor cu cele mai moderne tehnologii: reflexia zgomotului extern, micșorarea transmisiei directe de energie solară și filtrarea emisiilor U.V, senzori de ploaie, elemente încălzitoare etc.
Dar cel mai important este ca atunci când alegi tipul de parbriz, să fie unul certificat și omologat potrivit standardelor europene cu privire la rezistența la impact și la confortul vizual.