Parbrizul protejează împotriva zăpezii, a ploii, a vântului și oferă o vizibilitate clară. Este greu de crezut că o pietricică care sare din carosabil îi poate crea daune mari unui parbriz. Dar este adevărat, o fisură mică poate deveni, în timp, un pericol major pentru siguranță. Unii rezolvă această problemă imediat ce apare, în timp ce alții continuă să conducă cu un parbriz crăpat cât mai mult timp pentru a evita plata reparațiilor. Fisurile în parbriz pot îmbrăca mai multe forme (ochi de bou, ochi de bou – parțial sau semilună, stea, combinată, ciobitură de suprafață). Fisurile mai mici se pot repara ușor. În cazul fisurilor multiple sau a unei fisuri pe interior, va trebui să fie înlocuit un parbriz deoarece repararea acestuia devine destul de dificilă.
Conducerea cu un parbriz crăpat – este în siguranță?
Toată lumea cunoaște pericolele unui parbriz deteriorat. Cu toate acestea, după ce observă o fisură în parbriz, mulți se întreabă mai întâi: „Pot să conduc cu un parbriz crăpat?”
Răspunsul la această întrebare depinde de câțiva factori cheie.
Dimensiunea
În cazul în care fisura este mică și nesemnificativă, continuarea conducerii cu un parbriz crăpat nu constituie o problemă gravă. Trebuie să fii atent însă ca fisura să nu se mărească. În schimb, dacă este vorba despre o fisură care se întinde pe o suprafață mai mare, este indicat să înlocuiești complet parbrizul. Variația de temperatură afectează sticla parbrizului, iar fisura tinde să crească. Nu uita că o crăpătură mică se poate repara ușor, în timp ce una mai mare poate necesita schimbarea parbrizului.
Poziția fisurii
Un alt aspect care trebuie avut în vedere este amplasarea fisurii. Dacă este mică și poziționată pe partea pasagerului, nu ar trebui să constituie nicio problemă de conducere până în momentul în care va fi parbrizul va fi reparat sau înlocuit. În cazul în care fisura este pe partea șoferului și îi afectează vizibilitatea, trebuie mers de urgent la un atelier specializat pentru repararea sau înlocuirea parbrizului. La Europarbrize, noi diagnosticăm problema, oferim consiliere și, în funcție de gravitatea fisurii, o reparăm sau schimbăm parbrizul rapid și eficient.
Nu este recomandabil să conduci cu un parbriz crăpat pentru o perioadă lungă de timp, mai ales dacă daunele îți obstrucționează vizibilitatea sau pot pune viața pasagerilor în pericol. În plus, să circuli cu un parbriz crăpat sau spart este ilegal în multe țări. Există și riscul să fii respins la RAR în momentul efectuării inspecției periodice.
Așadar, când observi o crăpătură în parbriz, evaluează rapid situația, iar dacă ai nevoie de ajutor apelează la o echipă de profesioniști.