fbpx

Parbrizele pentru vehiculele mari (cum sunt autobuzele sau autocarele) au evoluat foarte mult de-a lungul anilor. În prezent, parbrizele sunt din ce în ce mai sofisticate, fiind produse, în funcție de cele mai recente reglementări de mediu. Datorită tehnologiei moderne, siguranța șoferilor și a pasagerilor este sporită.

Cum influențează noile tendințe parbrizele de autobuze

În întreaga lume, tendințele majore de eficiență energetică, reducerea emisiilor de CO2 și scăderea costurilor de fabricație afectează proiectarea autobuzelor moderne și ghidează în continuare proiectarea geamurilor de parbriz pentru autobuze. Toate aceste reglementări noi aduc cerințe noi în ceea ce privește aerodinamica sau forma parbrizelor. În plus, o vizibilitatea bună în trafic reprezintă un alt criteriu important pentru designerii de parbrize. Aceștia caută soluții optime pentru a crea cele mai eficiente parbrize, la costuri accesibile.

Deoarece piața parbrizelor de autobuz este relativ limitată, procesatoarele de sticlă trebuie, prin urmare, să urmărească să servească atât autobuzelor care deservesc transportul local, în interiorul localităților, cât și transportul exterior, pe distanțe mai lungi. Pentru a se potrivi cu nevoile ambelor segmente, un procesator are nevoie de echipamente cu flexibilitate pentru a procesa serii foarte scurte sau chiar piese unice.

Un parbriz își capătă forma finală în timpul procesului de îndoire. Dacă procesul de îndoire nu reușește, întregul proces eșuează și el. Optica, forma instalării și funcționalitatea depind în principal de calitatea procesului de îndoire.

Ce avantaje prezintă noile tehnologii de fabricare a parbrizelor de autobuze

În mod tradițional, parbrizele autobuzului au fost fabricate în niște cuptoare cu o cameră pentru preîncălzire, îndoire și răcire. Cuptoarele cu o cameră sunt încă utilizate astăzi, dar mai ales pentru producția foarte limitată sau pentru îndoirea numai a celor mai pretențioase forme de monoblocuri mai mari, cu colțuri învelitoare sau forme sferice cu o curbură dublă accentuată. Principalul avantaj al acestui tip de cuptor este posibilitatea de a interfera cu procesul de îndoire manual din exterior în orice stadiu de îndoire, dacă este necesar. În ultimii ani, a început să fie folosit și cuptorul de serie, pentru prelucrarea parbrizelor de mari dimensiuni. Acest tip ce cuptor oferă o serie de avantaje față de un cuptor cu o singură cameră. În primul rând, procesul este mai productiv și eficient din punct de vedere energetic. Acest lucru se datorează faptului că partea cea mai scumpă este secțiunea de îndoire, și este utilizată doar la sfârșitul procesului de încălzire pentru a îndoi forma finală. În al doilea rând, repetabilitatea și randamentul sunt mai bune, deoarece cuptorul repetă constant procesul de încălzire în aceleași condiții. În al treilea rând, consumul de energie este mai mic, deoarece o parte din căldură rămâne în proces prin răcire. Și în final, un cuptor de serie ocupă mai puțin spațiu din fabrică. Și întrucât este o construcție modulară, ea poate fi extinsă și ulterior.

Noile tehnologii integrate deschid noi oportunități de afaceri pentru procesatoarele de sticlă. În loc să vândă o bucată simplă de sticlă laminată, viitorul procesator de sticlă va vinde o componentă transparentă cu o funcționalitate mai mare.

Aceste tendințe stabilesc cerințe mai mari cu privire la echipamentul de procesare a parbrizului autobuzului și la controlul producției. Pentru a rămâne competitivi, procesatoarele de sticlă trebuie să continue să își dezvolte echipamentul și să-și adapteze procesele la noile cerințe pe piață în continuă evoluție.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.